You are currently viewing چگونه یک آباژور رومی مصنوعی بسازیم

چگونه یک آباژور رومی مصنوعی بسازیم


یک سایه رومی که روی یک پنجره در اتاقی با رنگ آبی آویزان شده است

آیا می خواهید الگو و بافت را با بودجه به پنجره خود اضافه کنید؟ این آموزش Faux Roman Shades به شما می آموزد که چگونه این کار را انجام دهید تا اتاق خود را با لمس کامل طراح کامل کنید! این یک آموزش بدون خیاطی است که می تواند به راحتی برای کسانی که خیاطی را ترجیح می دهند سازگار شود.

در هر صورت، این یک پروژه سریع بعد از ظهر است که فقط به چند منبع نیاز دارد و فوراً هر پنجره ای را تغییر می دهد!

پرده های رومی مصنوعی روی پنجره ها با بوگنویل بیرون

سایه رومی مصنوعی چیست؟

سایه رومی مصنوعی بیشتر شبیه یک پیراهن است، اما شبیه سایه رومی کلاسیک است که بسیاری از طراحان آن را می شناسند و دوست دارند. عملکردی نیست و قابل جابجایی نیست، در عوض می تواند پنجره را کامل تر به نظر برساند یا سخت افزارهای ناخواسته را از سایر پرده های پنجره پنهان کند.

پرده‌های رومی مصنوعی نیز ایده‌ای عالی هستند اگر به پرده‌های محرمانه یا مسدودکننده نور روی پنجره نیاز ندارید، بلکه فقط چیزی می‌خواهید که باعث شود پنجره از منظر طراحی کامل‌تر به نظر برسد.

این گزینه عالی است اگر شما یک سایه رولر برای پرده های سلولی دارید که کاربردی هستند اما سخت افزاری با ظاهری کمتر از مطلوب دارند.

پارچه گلدار راه راه سبز با قیچی طلا بریده شده است

لوازم مورد نیاز

  • تخته چوبی 2×1 که به عرض دلخواه بریده شده است (من عرض پنجره را به اضافه 1.5 اینچ درست کردم تا کمی برآمدگی وجود داشته باشد. توجه: اگر قاب پنجره بسیار ضخیم دارید، تخته ای با عمق بیشتر از 1 اینچ می خواهید! در مورد عمق قالب گیری شما باشد.)
  • پارچه – 2 اینچ بیشتر از عرض تخته خود و 12 اینچ بیشتر از طول نهایی خود (برای در نظر گرفتن چین های شما) بیشتر برش دهید، به علاوه دو قطعه ضایعات 3 اینچ در 8 اینچ برای تکمیل
  • پارچه آستر – به اندازه پارچه اصلی برش دهید
  • اهن
  • چسب حرارتی تفنگی
  • در صورت تمایل از چسب سجاف استفاده کردم (من برای این پروژه از چسب حرارتی استفاده کردم زیرا از پارچه ضخیم استفاده کردم تا خطوط چسب نشان داده نشود. اگر از پارچه نازک استفاده می کنید، ممکن است بخواهید به جای آن از نوار سجاف برای تکمیل تمام لبه ها استفاده کنید!)
  • قیچی پارچه ای
  • سوزن و نخ (اختیاری، برای محکم کردن چین ها. برای این کار می توانید از چسب حرارتی هم استفاده کنید!)
  • پیچ برای تعلیق

نکته ویرایشگر: پارچه استفاده شده برای این آموزش است پاتموس سوزان دلیس در هج گرین. آستر کتانی بلغور جو دوسر از جوآنز است.

آموزش گام به گام

  1. لبه های تخته چوبی را بپوشانید تا در محصول نهایی قرار نگیرند. یک سجاف 1/2 اینچی به بالا و پایین هر تکه پارچه کوچک بچسبانید تا وقتی کارتان تمام شد یک سجاف مرتب داشته باشید. دور هر لبه تخته چسب داغ بزنید.
  2. پارچه خود را اتو کنید پارچه خود را رو به پایین روی یک سطح قرار دهید و پارچه آستر را به سمت بالا روی آن قرار دهید. طرف های اشتباه کنار هم پارچه را در صورت لزوم اتو کنید تا صاف و بدون چروک شود.
  1. دو طرف پارچه خود را تا کنید. دو لبه کناری دو پارچه خود را به اندازه 1/2 اینچ به هم تا کنید و اتو کنید تا چسباندن راحت تر شود. چسب حرارتی در جای خود. سپس آنها را نیم اینچ دیگر تا کنید تا یک سجاف مرتب و دو تا شده ایجاد کنید. دوباره اتو کن چسب حرارتی به جای خود برگشت. نکته: روش صحیح تکمیل سجاف این است که سجاف پارچه آستر روی پارچه بیرونی باشد. در عوض، من این کار را به روش آسان (همانطور که در بالا توضیح داده شد) انتخاب کردم، که هر دو به یکباره است، اما می‌خواستم این را برای آن دسته از افراد حرفه‌ای که می‌خواهند آن را به درستی انجام دهند، ذکر کنم!
  2. پایین پارچه خود را سجاف کنید. همانطور که در طرفین انجام دادید، 1/2 اینچ پارچه را تا کنید و در جای خود اتو کنید. لازم نیست آنطور که می خواهید آن را با چسب حرارتی بچسبانید یک سجاف پهن تر در اینجا و چسب آن را راحت تر می گیرد. سپس دوباره تا کنید تا یک سجاف تا شده دوبل ایجاد کنید، این بار حدود 1 اینچ تا سجاف قابل توجه تری در پایین داشته باشید و اتو کنید. چسب حرارتی در جای خود.
پارچه چسبانده شده به تخته چوبی
  1. قسمت بالای پارچه خود را لبه دار کنید. این به تخته چوبی شما چسبانده می شود، بنابراین فقط باید یک سجاف درست کنید. پارچه 1/2 اینچی را تا کنید و اتو کنید. چسب حرارتی در جای خود.
  2. پارچه را به چوب بچسبانید. لبه بالای پارچه خود را به لبه 1 اینچی بالای تخته چوب خود بچسبانید.
  1. چین ها را ایجاد کنید. به دلخواه در پارچه خود چین ها ایجاد کنید. اندازه و مقدار چین ها به اندازه قطعه نهایی شما بستگی دارد. یک کوک دستی کوچک در هر چین، در هر انتها، انجام دهید تا در جای خود ثابت بماند، یا اگر ترجیح می دهید خیاطی نکنید، آن را با چسب حرارتی انجام دهید. سپس، اگر می‌خواهید یک سایه رومی سنتی با چین‌های متقاطع مستقیم داشته باشید، بسته به اندازه سایه‌تان، ممکن است نیاز داشته باشید که چین‌ها را از وسط بچسبانید. اگر می خواهید ظاهری با سایه رومی آرام داشته باشید، مانند استایلی که در بیشتر عکس های اینجا می بینید، گوشه های پایینی را تا انتهای آخرین چین خود بکشید و در جای خود سنجاق کنید.
نمای نزدیک از سایه ای که بالای پنجره آویزان است
  1. سایه های خود را آویزان کنید. نحوه آویزان کردن سایه های خود به این بستگی دارد که دیوارهای شما چگونه هستند. من از دو پیچ 2 اینچی برای اتصال پیچم استفاده کردم. به دلخواه بالای قاب پنجره قرار دهید. پارچه را به سمت بالا و به پهلو بچرخانید و از قبل از چوب و دیوار سوراخ کنید. با پیچ دریل کنید. پارچه را روی چوب برگردانید تا پنهان شود.
  2. در صورت لزوم تصحیح کنید. ابتدا چین ها را در صورت لزوم پس از آویزان کردن تنظیم کنید و سپس بخیه های اضافی اضافه کنید تا در صورت تمایل آنها را در جای خود محکم کنید.
یک سایه مصنوعی رومی که بالای پنجره آویزان است

سبک های مختلف سایه های رومی

سبک های مختلفی از سایه های رومی وجود دارد که این آموزش را می توان با آنها تطبیق داد.

حمام با آلوچه و توالت چوبی عتیقه

یک سایه رومی ساده یا مسطح دارای چین‌های مستقیم است که از یک طرف به طرف دیگر کشیده می‌شود و ساده‌ترین سبک برای ایجاد یک نسخه مصنوعی است. آنها احساس می کنند بسیار تمیز و پیچیده هستند.

سایه رومی مصنوعی

پرده های رومی آرام دارای انحنای جزئی به سمت پایین هستند و احساس آرامش و راحتی بیشتری در فضای شما ایجاد می کنند.

برای افزودن یک عنصر متضاد به هر سایه رومی، می توانید یک حاشیه روبان اضافه کنید. این به ویژه در یک مهد کودک با رنگ روشن که از پارچه انتخابی کشیده شده است سرگرم کننده است.

هر سبکی که انتخاب کنید، این سایه‌های رومی ساده بدون دوخت کل ظاهر اتاق شما را تغییر می‌دهد و لایه‌ای زیبا و بافت‌دار به فضای شما می‌بخشد.

نحوه ساخت متن فاکس رومی NoSew روی عکس رومن سایه

پروژه های خانه DIY بیشتری را امتحان کنید

آیا به دنبال این هستید که یک دکوراسیون مقرون به صرفه دیگر را به خانه خود اضافه کنید و بهترین قیمت را با هزینه خود دریافت کنید؟ یکی از این آموزش ها را امتحان کنید!



Source link