You are currently viewing شمع‌های DIY و چراغ‌های چایخوری از شیشه‌های موم زنبور عسل برای فضایی مجلل در خانه

شمع‌های DIY و چراغ‌های چایخوری از شیشه‌های موم زنبور عسل برای فضایی مجلل در خانه


امروز به شما نحوه ساخت شمع موم زنبور عسل را با دو روش مختلف نشان خواهم داد. من شمع‌ها را از شیشه‌ها و چند چراغ چای کوچک بسیار زیبا درست می‌کنم. آنها فقط فوق العاده هستند من آنها را برای مجلل ترین شمع های موم زنبور عسل که می توانید در خانه درست کنید، معطر می کنم.

اما همانطور که مطمئن هستم می دانید، موم زنبور عسل گران ترین موم موجود است. بنابراین، می‌خواستم آنها را کمی جلوتر ببرم و آنها را با روغن‌های ضروری معطر کنم تا لوکس‌ترین شمع‌های موم زنبور عسل را که می‌توانید در خانه درست کنید. اما نگران نباشید؛ در صورت تمایل می توانید آن را با یک روغن معطر جایگزین کنید.

شمع های موم خانگی
عکس: SavvyHomemade

یادداشت های مهم

قبل از اینکه به روش ساخت شمع موم زنبور عسل بپردازیم، چند مورد وجود دارد که می خواستم در مورد آنها صحبت کنم. مهمترین آنها این است که چه مقدار موم باید واقعا استفاده شود.

در مورد چراغ چایخوری

برای درست کردن شمع چای، می توانم بگویم حدود 3.5 اونس یا 100 گرم موم زنبور عسل باید حدود 4 یا 5 شمع چای درست کند. توجه داشته باشید که موم زنبور عسل یک محصول طبیعی است، بنابراین وزن ممکن است بسته به جایی که آن را تهیه می کنید کمی متفاوت باشد. فقط مطمئن شوید که چند فنجان یدکی برای چای خوری دارید تا بتوانید در صورت باقی ماندن از تمام موم خود استفاده کنید.

درباره کوزه ها

اگر شیشه خود را با آب پر کنید، وزن آن آب تقریباً به مقدار موم زنبور عسل نیاز دارید. بدیهی است که موم زنبور عسل سنگین‌تر از آب است، اما این اطمینان را به شما می‌دهد که به اندازه کافی باقیمانده برای پر کردن سطوح ناهموار و ترمیم سوراخ‌ها خواهید داشت. اگر مقدار کمی باقی مانده است، فقط از بقیه آن برای تهیه چراغ چای استفاده کنید یا آن را در کیسه های ساندویچ پلاستیکی در بسته نگهداری کنید.

رنگ آمیزی

نکته دیگری که می خواستم به آن اشاره کنم این بود شمع خود را رنگ آمیزی کنید. موم زرد ساده و ساده شما برای رنگ آمیزی کمی کابوس است. این طبیعی است؛ رنگ زرد به این معنی است که شما باید مقدار زیادی رنگ استفاده کنید و احتمالاً به آنچه می خواهید نخواهید رسید (رنگ قرمز معمولاً موم زنبور عسل را نارنجی رنگ می کند نه قرمز).

یک جایگزین عالی برای این، استفاده از موم سفید زنبور عسل است که معمولا در لوازم آرایشی استفاده می شود. تقریباً مشابه زرد استاندارد شماست، فقط رنگ بسیار ملایم‌تری دارد. اما به یاد داشته باشید، این یک محصول طبیعی است و شما هرگز موم زنبور سفیدی را پیدا نمی کنید که به سفیدی خالص چیزی مانند مواد مصنوعی مانند پارافین باشد. فقط آزمایش کنید و ببینید که کدام رنگ‌ها به نظر بهتر می‌رسند.

در حال اتمام شمع موم خود

همچنین می‌خواستم در مورد ظاهر کلی شمع در شیشه نظر بدهم، مخصوصاً وقتی از موم طبیعی‌تری مانند موم زنبور عسل استفاده می‌کنید. در عکس ها متوجه خواهید شد که دیواره های شیشه کمی خالدار به نظر می رسند. به نظر می رسد لایه لایه است، مثل اینکه من موم را مرحله به مرحله ریختم. این مورد نیست و من توضیح خواهم داد که چرا این اتفاق می افتد.

هنگام ریختن شمع مقدار مشخصی از شانس وجود دارد. گاهی اوقات شما یک پایان عالی خواهید داشت، گاهی اوقات شما نمی توانید. پرداخت به چندین متغیر بستگی دارد، از جمله سطح سطح داخل شیشه شما، دمای ریختن و دمای شیشه هنگام ریختن.

من قبل از ریختن شیشه ها را گرم کردم، اما نتایج متفاوتی داشتم.

برخی از گران‌ترین و مجلل‌ترین شمع‌های دنیا ظاهری شبیه به آن دارند، بیشتر به این دلیل که توسط شمع‌سازان ماهر و نه با ماشین‌ها و تسمه‌های نقاله ساخته می‌شوند. به یاد داشته باشید که این کار را به تنهایی انجام می دهید. ما کامپیوتر نیستیم هیچ چیز کامل نخواهد بود.

من دوست دارم آنها را به عنوان نواقص کوچک زیبا در نظر بگیرم، گواهی بر عشق و مراقبتی که شما برای ساختن آنها از آن خود می کنید.

مواد/مواد مصرفی

آنچه برای ساخت شمع های موم نیاز دارید
  • موم زنبور عسل زرد یا سفید
  • شیشه شمع یا جعبه های لایت چای
  • فتیله های از پیش موم شده (اندازه مناسب برای کشتی شما یا اندازه خاص چای چراغ)
  • روغن های ضروری (یا روغن های معطر)
  • رنگ شمعی (اختیاری، فقط برای موم سفید توصیه می شود)
  • جا فیتیله یا مداد
  • تفنگ چسب
  • یک سیخ یا چوب بامبو

روش

ابتدا شما را با روند ساخت شمع شیشه موم آشنا می کنم. با این حال، بسیاری از تکنیک‌ها برای چراغ‌های چای مشابه هستند، بنابراین در پایان به سرعت آن را بررسی می‌کنم.

مرحله ی 1.

موم زنبور خود را به همان روشی که به شما نشان دادم در موم خود ذوب کنید راهنمای ساخت شمع برای مبتدیان. درست مثل اینکه هر موم دیگری را در یک دیگ دوبل (بن ماری) ذوب کنید. این باید چند دقیقه طول بکشد، بنابراین مراقب آن باشید و هر از گاهی هم بزنید. در این بین، می توانیم ادامه دهیم شمع فیتیله ای.

گام 2.

تثبیت کننده چسبی که به انتهای یک فتیله پیش مومی در داخل پایه یک شیشه شمع متصل شده است.

با استفاده از یک تفنگ چسب حرارتی، تثبیت کننده را که به پایین فتیله پیش موم متصل شده است، به پایه داخلی شیشه خود بچسبانید. فیتیله شما باید از قسمت بالایی بیرون بیاید.

مرحله 3.

حالا موم شما باید خوب و آب شده باشد. این زمانی است که می خواهید اسانس های لوکس خود را اضافه کنید. من برای این شمع ها از اسانس پرتقال شیرین استفاده کردم. این یک اسانس نسبتا ارزان برای خرید و یک عطر عالی برای یک شمع است. شما می خواهید حدود 6 درصد از وزن موم خود را اضافه کنید.

مرحله 4.

موم خود را به آرامی داخل شیشه ها بریزید.

موم خود را به آرامی داخل شیشه ها بریزید. ممکن است متوجه شوید که فتیله های از پیش موم شده شما در این مرحله شروع به افتادگی می کنند. برای اینکه آنها را زیبا و صاف نگه دارید، آنها را با استفاده از جا فیتیله ای، مداد یا چوب بامبو مانند عکس زیر ثابت کنید.

مرحله 5.

با موم باقی مانده خود پر کنید.

اجازه دهید شمع موم زنبورتان حدود یک یا دو ساعت سفت شود. در این مرحله می خواهیم هر سوراخ سینک را که در شمع وجود دارد تعمیر کنیم. با استفاده از چوب بامبو، چندین سوراخ در اطراف فتیله ایجاد کنید (مراقب باشید که مزاحم آن نشوید). سپس شمع خود را یک ساعت دیگر بگذارید و سپس با موم باقیمانده خود پر کنید.

مرحله 6.

شیشه های خانگی موم زنبور عسل

هنگامی که شمع شما کاملا سفت شد، آماده سوختن خواهد بود. من همیشه توصیه می کنم یک شمع را حدود 48 ساعت قبل از سوختن بگذارید، فقط برای اینکه مطمئن شوید که کاملاً ته نشین می شود. اما در غیر این صورت، در این مرحله کار شما تمام شده است!

طرز تهیه چراغ چای

همانطور که گفتم، چراغ چایی روشی بسیار شبیه به شیشه است، بنابراین من به نحوه ساخت شمع های موم با استفاده از چراغ چای خوری، عمدتاً با عکس، می پردازم و نکات مفیدی را در شرح زیر به شما می دهم.

مرحله ی 1.

فتیله در جعبه چراغ چای خوری موم زنبور عسل

ابتدا تمام جعبه های چای خوری موم خود را بچسبانید

گام 2.

برای رنگ کردن شمع های خود از رنگ استفاده کنید

سپس، هنگامی که موم شما ذوب شد، از رنگ برای رنگ آمیزی شمع های خود استفاده کنید. در ابتدا از مقادیر کم استفاده کنید، زیرا برخی از رنگ ها می توانند بسیار غلیظ باشند. اگر رنگ شما به درستی مخلوط نشد، دوباره آن را در دیگ دوبل قرار دهید و اجازه دهید رنگ ذوب شود.

مرحله 3.

اسانس یا عطر را اضافه کنید

اکنون می خواهید هر روغن ضروری یا روغن معطری را که می خواهید استفاده کنید اضافه کنید. مطمئن شوید که این کار پس از افزودن رنگ انجام می شود زیرا نمی خواهیم روغن های معطر خود را در دمای بالاتر قرار دهیم.

مرحله 4.

ریختن موم زنبور عسل در جعبه های چای منزجر کننده.

موم زنبور عسل خود را در جعبه های لایت چای بداس خود بریزید.

مرحله 5.

شمع چای موم DIY

قبل از روشن کردن یا هدیه دادن شمع های چای خود را حداقل 24 ساعت بگذارید. از آنجایی که آنها بسیار کوچک هستند، من به طور معمول سعی نمی کنم سوراخ های سینک را تعمیر کنم. آنها باید همانطور که هستند خوب باشند.

افکار نهایی

اکنون می دانید که چگونه شمع های موم زنبور عسل را با رایحه های مقدس و مجلل اسانس درست کنید. اینها هدایای فوق العاده ای می سازند و می توانید رایحه و رنگ آنها را متناسب با شخصی که به او هدیه می دهید بسازید. می‌توانید یک جا چای‌خوری کوچک برای هدیه با شمع‌های شگفت‌انگیز خود بخرید تا حس کلاسی بیشتری به آن‌ها بدهید.

و اینجاست طرز تهیه شمع سویا DIY که هم رنگی و هم رایحه دلپذیری دارند. وقتی از روغن شمع معطر مورد علاقه خود استفاده می کنید، بوی کاملا شگفت انگیزی دارند! آنها همچنین کاملاً شبیه آرایش مارک های محبوب محبوب شما، یعنی Yankee Candle هستند.



Source link