You are currently viewing اثر فونیکس چیست؟

اثر فونیکس چیست؟


معنی اثر ققنوس

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید بحران یک فرصت است. وقتی طوفان می گذرد آرامش است و وقتی باران قطع می شود رنگین کمان می آید. این ایده را می توان به چند طریق بیان کرد. این اساس اثر فونیکس است. پس اثر ققنوس دقیقاً چیست؟

اثر ققنوس به تجربه یک امر خاص اشاره دارد رویداد آسیب زا و سپس از آن به عنوان فرصتی برای رشد، آزادی و پیشرفت استفاده کنید.

اکنون در مورد آن بیشتر بدانیم.

اثر فونیکس چیست؟

آیا تا به حال در مورد پرنده ای با پرهای زیبا شنیده اید که می سوزد و مانند ققنوس از خاکستر دوباره متولد می شود؟

به طور نمادین، اثر ققنوس با ساخت و ساز و تخریب، مرگ و رستاخیز همراه است. مرگ ققنوس به معنای پایان نیست، بلکه فرصتی برای شروعی جدید به شیوه ای متفاوت از قبل است.

در روانشناسی به معنای تاب آوری پس از گذراندن یک موقعیت آسیب زا است.

در این رابطه ویکتور فرانکل، متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک که به عنوان بنیانگذار معنادرمانی شناخته می شود، تاکید می کند که تشخیص معنای درد می تواند شما را در یک اتفاق ناگوار قوی تر کند. او که یک بازمانده اردوگاه کار اجباری نازی بود، بهتر از هرکسی معنی را می دانست.

معنی اثر ققنوس؟

اثر ققنوس در مورد یادگیری چگونگی تبدیل شدن به یک فرد جدید پس از گذراندن یک رویداد آسیب زا است.

افکت فونیکس دارای مقادیر زیر است.

  • اهمیت سازگاری. این توانایی فرد برای پذیرش تغییر یا سازگاری با موقعیت های جدید است.
  • ارزش زحمت را دارد. موقعیت های آسیب زا شما را از نقاط قوت خود آگاه می کند و به شما امکان می دهد از منابع جدیدی استفاده کنید که نمی دانستید دارید زیرا تا آن لحظه به آنها نیاز نداشتید. وقتی بدترین ها را تجربه می کنید، می توانید دوباره به عنوان یک فرد قوی تر متولد شوید.
  • بازنگری در حقایق. بسیاری از مردم می گویند که پس از یک تجربه آسیب زا دیدگاه یا دیدگاه متفاوتی دارند. به عبارت دیگر، شما می توانید یک موقعیت معین را از زاویه ای متفاوت درک و ارزیابی کنید. اولویت های شما را در زندگی تغییر خواهد داد. آنچه شما ممکن است بی اهمیت در نظر گرفته باشید ممکن است مهم دیده شود. شما همچنین می توانید تشخیص دهید که همه چیز با قبل متفاوت است.
  • قدرت تغییر. این توانایی حرکت از یک حالت به حالت دیگر، تولد دوباره به عنوان یک فرد جدید و حرکت به جلو از یک موقعیت ناراحت کننده است که به پایین فرو می رود.

چگونه با ناملایمات کنار بیاییم

در اینجا چند راه برای مقابله با ناملایمات آورده شده است.

  • روان درمانی می تواند به شما کمک کند تا یک موقعیت یا بحران دردناک را بپذیرید و به آنچه می توانید از آن بیاموزید فکر کنید.
  • بپذیرید که مشکلات جزئی از زندگی هستند. شما باید یاد بگیرید که با ناامیدی زندگی کنید که از بهترین کار خود و ندیدن نتایجی که انتظار دارید ناشی می شود.
  • گاهی اوقات برای پیشروی به اراده و تلاش نیاز است. تحت تاثیر قرار گرفتن شدید از یک موقعیت می تواند باعث شود احساس بدی داشته باشید یا تمایل خود را برای انجام کاری بخواهید. اما مواقعی هست که باید بجنگی تا از هم نری. درست است که غلبه بر غم و اندوه یا پذیرش موقعیتی زمان می برد، اما باید خود را مجبور کنید که فعالیت هایی را که از زمان حادثه آسیب زا متوقف شده اند، از سر بگیرید.
  • پایداری تنها یک جنبه فردی نیست، بلکه یک موضوع اجتماعی نیز هست. حفظ روابط حمایتی مثبت و مراقبت از مردم راهی عالی برای غلبه بر موقعیت ها و توسعه نقاط قوت خود است.
  • ایده های مختلف را عملی کنید. وقتی در افکار خود اسیر می شوید، به نظر می رسد همه چیز فقط در یک جهت پیش می رود. با این حال، این سخت شدن افکار می تواند منجر به ناراحتی و ناامیدی شود. اگر یاد بگیرید که به گزینه‌های جایگزین فکر کنید، حتی اگر همه چیز آنطور که می‌خواهید پیش نرود، می‌توانید آنها را بپذیرید. همچنین فرصتی برای کشف چیزهای جدید است.
  • بیایید به جنبه مثبت زندگی نگاه کنیم. از زندگی من لذت ببرید و با مراقبت از خود از فعالیت های آرامش بخش و تفریحی لذت ببرید، مهم است که یاد بگیرید چگونه استراحت کنید.
  • در نهایت، باید بپذیرید که نمی توانید همه چیز را کنترل کنید و تنها قطعیت، عدم اطمینان است.

پذیرفتن زمان های سخت به عنوان بخشی از زندگی تان به غلبه بر ناملایمات کمک زیادی می کند.

برای اینکه دوباره به عنوان یک فرد جدید متولد شوید، باید خودتان را بپذیرید و خودتان را بشناسید.

برای تمرین اثر ققنوس یا ایجاد انعطاف‌پذیری، باید توانایی رویارویی با ترس، درد و اضطراب را داشته باشید. همچنین باید بتوانید موقعیتی را که در آن احساس ناراحتی می کنید، به دقت توصیف کنید.

این برعکس نادیده گرفتن افکاری است که سر شما را اشغال می کنند. به جای نادیده گرفتن آن، باید آن را همانطور که هست بپذیرید، همچنین باید بپذیرید که ضعیف هستید و خودتان را همان طور که هستید بپذیرید. از این طریق می توانید از اشتباهاتت چیزی یاد بگیر و آنها را به “سلاحی” برای موفقیت تبدیل کنید.

دانستن ابزارهایی که در دست شماست می تواند به شما کمک کند تا پیشرفت کنید. پذیرش درد آنطور که هست آسان نیست، اما باید باور داشته باشید که می توانید آن را به یک احساس مثبت تبدیل کنید.

البته، نکته کلیدی این نیست که به خوشبختی به عنوان یک ایده آل فکر کنید، بلکه به درستی درک کنید که در طول زندگی با چالش های مختلفی روبرو خواهید شد. موقعیت هایی وجود دارد که ناخوشایند هستند، اما باید آنها را پذیرفت. البته استفاده صحیح از منابع می تواند جنبه های منفی را به جنبه های مثبت تبدیل کند.



Source link