You are currently viewing آیا استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه بی خطر است؟

آیا استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه بی خطر است؟


آیا استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه بی خطر است؟

اگر حرارت شما خاموش شده است، ممکن است تعجب کنید که آیا استفاده از کوره گازی برای گرم کردن خانه بی خطر است یا خیر. در این راهنما، ما در مورد پیامدهای استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه صحبت خواهیم کرد.

استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه بی خطر نیست. کوره های گازی برای استفاده به عنوان منبع گرما طراحی نشده اند. هنگامی که افراد از اجاق گاز به عنوان منبع گرما استفاده می کنند، خطر تجمع مونوکسید کربن در خانه و همچنین ایجاد آتش سوزی و خطر سوختگی را به دنبال دارند.

بیایید در این مورد با جزئیات بیشتر بحث کنیم. ما در مورد خطرات استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه و نحوه ایمن ماندن صحبت خواهیم کرد.

آیا می توان از فر گازی برای گرم کردن خانه استفاده کرد؟

مردم سعی کرده‌اند از کوره‌های گازی برای گرم کردن خانه‌های خود استفاده کنند، اما اغلب خطراتی دارد که انتظارش را ندارند. چرا مردم می خواهند از اجاق گاز برای گرم کردن خانه خود استفاده کنند؟ معمولاً بعد از قطع برق شخصی متوجه می شود که فر گازی او همچنان کار می کند. این باعث می شود آنها سعی کنند از اجاق برای گرم کردن خانه خود استفاده کنند.

با این حال، آنها اغلب از عواقب ناخواسته آن آگاه نیستند. مطمئناً مهم است که گرم بمانید، اما نکته کلیدی این است که از قبل برای ایمن ماندن آماده شوید—شما نمی خواهید به چیزی که ثابت نشده است تکیه کنید.

دلایل اجتناب از استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه:

در بخش‌های بعدی نگاهی دقیق‌تر به آن‌ها خواهیم داشت.

خطر مونوکسید کربن با اجاق گاز

اولین خطر استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه: مونوکسید کربنیا CO. CO یک محصول جانبی کشنده از احتراق ناقص است. این زمانی اتفاق می افتد که چیزی می سوزد اما با اکسیژن کافی نمی سوزد.

اگر اجاق گاز را برای مدت طولانی روشن بگذارید، خطر تجمع CO در خانه وجود دارد که باعث آسیب جدی یا بدتر شود. یکی از خطرناک ترین چیزها در مورد CO این است که غیرقابل تشخیص است – شما نمی توانید آن را ببینید و نمی توانید آن را بو کنید. افرادی که در معرض قرار می گیرند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و ممکن است شروع به احساس تنگی نفس کنند.

اما چرا هنگام استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه، دی اکسید کربن ایجاد می شود، اما در استفاده منظم از اجاق گاز اینطور نیست؟ بیایید در مورد آن صحبت کنیم.

دلایلی که اجاق های گازی می توانند CO منتشر کنند:

  • قطعی برق مکرر خواهد بود
  • برخی افراد آنها را یک شبه رها می کنند

بیایید نگاهی دقیق تر به این موارد بیندازیم.

اجاق گاز و قطع برق

اول، اگر به دنبال آن هستید اجاق گاز برای تامین گرما، پس برای سیستم گرمایش اصلی شما اتفاقی افتاده است. در این حالت همچنین احتمال دارد که برای منبع تغذیه شما اتفاقی افتاده باشد و تمام دریچه ها و فن های فر دیگر کار نکنند.

این همه به چه چیزی اضافه می شود؟ کمبود هوای تازه و امکان تجمع CO. اگر برق شما قطع است، یک بخاری پشتیبان ایمن در نظر بگیرید. همچنین اگر یک اجاق گاز هیزمی تایید شده و مطمئن دارید، گرم کردن خانه خود با گرمایش چوب نیز یک گزینه است.

برخی از افراد یک شبه فرهای گازی را روشن می گذارند

مشکل بعدی این است که حتی در روزهای عادی، کوره های گازی مقداری مونوکسید کربن منتشر می کنند. همانطور که اتفاق می افتد، اگر تنها مقدار کمی از CO2 آزاد شود، می توان آن را از طریق شکاف در درها و از طریق دریچه های ایجاد شده خارج کرد.

با این حال، اگر اجاق گاز برای مدت طولانی روشن بماند و تهویه مناسبی وجود نداشته باشد، احتمال ایجاد غلظت کشنده CO بیشتر می شود.

خانه شما اگر سرد باشد به خوبی آب بندی می شود

اگر بیرون هوا سرد است، احتمالاً اقداماتی را برای گرم نگه داشتن انجام داده اید. در حالی که این بدان معناست که خانه شما به این اندازه سرد نمی شود، به این معنی است که احتمال کمتری دارد که CO2 را که ممکن است ایجاد شود فیلتر کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، برخی از دستگاه ها مقدار کمی CO منتشر می کنند. این مقدار معمولاً به قدری ناچیز است که حتی با آلارم CO تشخیص داده نمی شود. با این حال، هنگامی که خانه به طور کامل مهر و موم شده است، این مقدار کمی از CO می تواند ناگهان تبدیل به یک مقدار خطرناک شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید که یک زنگ هشدار CO در خانه خود دارید. باتری ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که آماده هستید. اگر CO شروع به افزایش به سطح خطرناکی کرد، زنگ هشدار باید شما را مطلع کند.

حال بیایید به چند دلیل دیگر که چرا استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه توصیه نمی شود نگاهی بیاندازیم.

هزینه های استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه

استفاده از کوره گازی برای گرم کردن خانه شما ناکارآمد است و اگر آن را به یک عادت تبدیل کنید، احتمالاً شاهد افزایش قبض انرژی خود خواهید بود.

واقعیت این است که فر برای کار ساخته شده است: پخت و پز و پخت غذا. وقتی سعی می کنید فر کاری را انجام دهید که برای انجام آن طراحی نشده است، در نهایت انرژی بسیار بیشتری نسبت به آنچه در غیر این صورت داشتید مصرف می کنید.

اجاق ها برای گرم کردن خانه شما طراحی نشده اند و این می تواند باعث افزایش زیادی در صورتحساب انرژی شما شود.

علاوه بر هزینه، استفاده از اجاق برای گرم کردن خانه با خطرات دیگری نیز همراه است. بیایید در مورد آنها صحبت کنیم.

سوختگی ناشی از استفاده از کوره برای گرم کردن خانه

اگر می‌خواهید خانه خود را با اجاق گاز گرم کنید، احتمالاً فر را باز می‌گذارید و امیدوار هستید که گرما در خانه شما پخش شود. با این حال، یک مشکل بزرگ در اینجا وجود دارد – فر باز.

برخلاف شومینه یا دریچه – که در آن گرما کنترل می شود – باز گذاشتن فر می تواند خطر سوختگی جدی ایجاد کند.

اگر بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی در خانه دارید، ممکن است در آشپزخانه سرگردان شوند و به طور تصادفی به اجاق گاز دست بزنند یا روی آن بیفتند. همچنین، دست زدن به قسمتی از اجاق گاز و سوختگی برای کسی بسیار آسان است.

به زبان ساده، فرها را نباید باز و بدون مراقبت رها کرد. دلیلی وجود دارد که هنگام استفاده از اجاق، در را ببندید – این تنها راه برای کنترل گرما است.

آتش سوزی ناشی از استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه

نه تنها ممکن است به طور تصادفی خود را بسوزانید، بلکه روشن ماندن اجاق برای گرم کردن خانه شما یک خطر آتش سوزی است. کافی است یک لفاف یا بسته را نزدیک فر بیندازید. ناگهان شما با خطر آتش سوزی مواجه می شوید و ممکن است خطر آتش سوزی در خانه را ایجاد کنید.

آتش سوزی در خانه اغلب در ماه های سردتر رایج می شود زیرا بسیاری از مردم از روش های خطرناک برای گرم کردن خانه های خود استفاده می کنند. نکته اینجاست: هنگام تلاش برای گرم کردن خانه خود باید بسیار مراقب باشید.

خطر آتش سوزی یکی از دلایلی است که مردم برای اطمینان از اینکه سیستم های گرمایشی، شومینه ها و اجاق های هیزمی ایمن ساخته می شوند، مراحل زیادی را طی می کنند. با گرما درگیر نشوید!

اکنون، بیایید به سرعت در مورد چگونگی ایمن و گرم ماندن صحبت کنیم.

چگونه با قطع برق (بدون استفاده از اجاق گاز) گرم بمانیم

اگر برق قطع شود، چگونه گرم نگه دارید؟ استفاده از فر گازی می تواند وسوسه انگیز باشد، اما همانطور که دیدیم، بهتر است از این کار اجتناب کنید.

با این اوصاف، بیایید در مورد چند راه برای گرم ماندن در صورت قطع برق صحبت کنیم.

چگونه بدون استفاده از اجاق گاز گرم بمانیم:

  • آماده شدن. اگر می دانید که هر از چند گاهی در معرض خطر قطع برق هستید، مطمئن شوید که روش جایگزین ایمن برای گرم نگه داشتن دارید. بخاری ها، زمانی که به درستی استفاده شوند، می توانند کار کنند. همچنین نصب یک اجاق چوبی یا شومینه ایمن و کارآمد را در نظر بگیرید. حتی یک عدد کوچک هم می تواند شما را گرم نگه دارد.
  • غذاهای گرم بخورید و بنوشید. به نوشیدن نوشیدنی های گرم و خوردن غذاهای گرم ادامه دهید. اگرچه نمی خواهید از فر گازی برای گرم کردن خانه خود استفاده کنید، اما می توانید از آن برای گرم کردن آب یا غذا استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که بعد از اتمام کار فر را خاموش کرده اید و فر را بدون مراقبت رها نکنید.
  • وسایل فوری را نگه دارید. همیشه مقداری پتو و کیسه خواب اضطراری داشته باشید. می توانید چند تا از این بسته های داغ کوچک بخرید. همراه با کیسه خواب، اگر گرما از بین رفت، می توانند به شما کمک کنند که گرم بمانید.
  • علائم CO را بشناسید. CO بی بو است. علائم می تواند متفاوت باشد، اما ممکن است شامل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و بی نظمی باشد. اگر متوجه شدید که بسیاری از افراد در خانه علائم مشابهی دارند، به بیرون بروید و هوای تازه بخورید. اگر مشکوک به افزایش CO2 هستید با 911 تماس بگیرید مسمومیت با CO.

حالا بیایید به فکر نهایی خود بپردازیم.

آخرین ایده ها در مورد استفاده از کوره گازی برای گرم کردن خانه

اگر به فکر استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن خانه خود هستید، این چیزی است که من می گویم: از آن اجتناب کنید. خطرات مسمومیت با مونوکسید کربن ارزشش را ندارد. نه تنها این، بلکه فرهای گازی برای گرم کردن خانه طراحی نشده اند، بنابراین در نهایت انرژی خود را هدر خواهید داد.

همچنین باز گذاشتن اجاق گاز برای گرم کردن خانه می تواند باعث سوختگی و خطر آتش سوزی شود. بهترین گزینه این است که سعی کنید آماده بمانید و منبع گرمای ثانویه ایمن داشته باشید. اگر در شرایط اضطراری هستید، اگر هوا خیلی سرد شد، کمک بگیرید – نزدیک دیگران بمانید، از پتوهای فراوان استفاده کنید و مایعات گرم بنوشید.



Source link